MENÜ

Speedliga
Taktika,Csapat győzelem

0h6bxupmlxdoe1ni0n5.png

1.Verseny körülmények!
- A versenyem 1 boxkiállás kötelező!
- Hivatalos Mód: F1 Walu V3
- Gumikopás : Normál
- Versenytáv : 17 %
- Mechanikai hibák : KI

- Üzemanyag használat : Normál
- Időjárás : Változó
- Törés : 50%


2.Segítségek:
Tiltott segédletek:

-Törés (F6)

-Fék

-Box Utca (F10)

3. Pontozás:
1. helyezett 25 pont
2. helyezett 20 pont 
3. helyezett 15 pont
4. helyezett 10 pont
5. helyezett 8 pont
6. helyezett 6 pont
7. helyezett 5 pont
8. helyezett 3 pont

9. helyezett 2 pont

10. helyezett 1 pont


6.0 Vezetési szabályok:
Általános vezetési szabályok betartása mindenkor kötelező!

? Tilos levágni a kanyarokat, lassítókat, lerövidíteni az utat!
? Tilos ütközéssel, lökéssel előnyt szerezni!
? Tilos mindenféle indokolatlan fékezés tilos. (pl.fékezési próba)
? Tilos a forgalommal szemben közlekedni, ez azonnali kizárással jár!
? Tilos tolatni a pályán! A tolatás csak akkor engedélyezett, ha a boxban kismértékben túlcsúszik valaki a csapatán, illetve ha a pályán olyan helyzetbe kerül, amikor csak tolatással tud a pályára visszatérni!
? Aki elveszti a kerekét, annak ki kell állnia, mivel ez nem javítható!
? Az esetleges laggolások miatti ütközéseknél nem élvez teljes védelmet a vétkes pilóta, ugyanis a "lagg" többnyire nem egyik pillanatról a másikra jelentkezik.

4.1 Előzés
A támadó versenyző csak akkor kísérelheti meg az előzést, ha közel azonos távolságra van a kanyar bejárati ívétől, mint a védekező versenyző. A védekező félnek van teljes joga először a kanyarra ráfordulni, az általa választott tetszőleges íven, kivéve, ha a támadó autója már a védekező mellé vagy elé ért. A féktávon való irányváltás TILOS!
Különlegesen veszélyes manővereknek számít a féktávra való beesés!!!
A fentiekből látszik, hogy az előzésnél kulcsfontosságú a két autó közötti megfelelő sebességkülönbség. A több autónyi távolságból megkísérelt előzés nem minősül szabályosnak, védekező fél nem láthat mindent a tükörből, tehát elsődleges szempont az átgondoltság.
Különös tekintettel vonatkozik a rajt utáni első pár kanyarra! Mindenki autózzon kivárásra, a versenyek elég hosszúak ahhoz, hogy ne az első körben akarja mindenki eldönteni a küzdelmet. Semmi értelme egy meggondolatlan, esetleg őrült kísérlettel elrontani mások és persze a saját magunk szórakozását.

4.2 Feltartás
A tükrök használata kötelező, nélkülük nagyon nehéz megítélni hátul lévő autó helyzetét. Tilos szándékosan feltartani a lekörözéshez készülődő versenyzőt!
Egynél többször nem megengedett a védekező versenyívének szándékos megváltoztatása a támadó versenyző viselkedése alapján, tehát nem lehet cikázással és irreális ív választással megakadályozni az előzési kísérletet.

4.3 Hátulról ütközés / Meglökés
Abban az esetben, ha valaki egyértelműen hátulról meglöki az előtte lévőt (aki ennek hatására kicsúszik / elveszti uralmát az autója felett / letörik valamely alkatrésze) büntetést kap, kivéve ha már őt magát is korábban meglökte valaki. Mindenki próbálja meg elkerülni az ilyen típusú baleseteket.
Amennyiben az ütközés során nem történik kicsúszás / jelentős idővesztés / autó sérülés, illetve bármilyen nemű pozíció csere, akkor a meglökött versenyző óvást nyújthat be, amit elbírálunk közösen.
Aki kismértékben szabálytalankodik (nem sérülnek az autók!!!), és utána vissza adja a pozíciót a sértett részére az alapesetben nem büntetendő.

4.4 Pálya átvágás / pálya elhagyás
? Tilos a pálya szándékos átvágása, a lassítók lerövidítése!
? Pálya levágásnak minősül, ha az autó mind a 4kereke elhagyja az aszfaltot! Tehát a rázókő nem a pálya része!
? Nem minősül pálya levágásának, ha valaki láthatóan hibázik / megpördül / elenged valakit / balesetet szenved / baleset vagy megpördülés megelőzése miatt megy ki a pályáról.

5.0 Zászló szabályok:

? Sárga zászló:közelben baleset vagy kicsúszás van, óvatosabb vezetés kötelező. Ha szükséges, akkor megfelelő lassítással kell alkalmazkodni a megváltozott körülményekhez. Előzni tilos a sárga zászlós szakaszon!

? Kék zászló: hamarosan lekörözés lesz, el kell engedni a leköröző versenyzőt / versenyzőket. A program háromszor szólít fel az elengedésre, utána stop&go vagy fekete zászlós büntetést ad.

? Fekete zászló: versenyből való kizárás.
Amennyiben a büntetés a versenyből való kizárás, akkor kötelező a box-ba menni és ott leparkolni az autót. Tilos úgy körözni, hogy valakit diszkvalifikáltak a versenyből!!! Ez akár a bajnokságból való azonnali kitiltást is vonhat maga után!!!

6.0 Büntetések:

Csak óvás esetén indok eljárást! Kivételt képeznek a rajtbalesetek, és a kirívó szabálytalanságok! Óvást lehet benyújtani a futamot követő 1 órában!

? Rajtnál való kiugrás: program által adott STOP AND GO, vagy áthajtásos büntetés ? Stop&Go-nál a versenyzőnek 10mp-ig be kell állni a saját garázsába, ott kell letöltenie a büntetését). Ezt az LCD-n be kell aktiválni -> Stop&Go - igen/nem.

? Rajtbaleset okozásáért: a vétkes pilótát kizárhatjuk a futamról!

? Meglökés,Kilökés: 5, 10, 20mp-es időbüntetés ,az eset súlyosságától függően

? Feltartás: időbüntetés

? Chat-elési szabály megszegése: figyelmeztetés, káromkodás hátrasorolás stb.

? Folyamatos, szándékos - pálya átvágás: időbüntetés,vagy hártasorolás

? Cikázás, feltartás: időbüntetés, figyelmeztetés

Asztali nézet